Rivalul Tesla care vrea să domine Europa: ce planuri are Nio
Nio și-a pus ochii pe Europa și este pe drumul spre profitabilitate într-un ritm mai rapid decât Tesla, a spus CEO-ul William Li.
Producătorul auto chinez Nio se concentrează pe piața europeană și speră să reușească acolo unde rivalii s-au luptat.
Fondatorul Nio, William Li, a spus că numărul producătorilor de automobile chinezești cu „un produs real” este între 20 și 30. Li a spus că acestea includ companii precum Geely și SAIC, despre care el spune că au stabilit mărci electrice.
„Toată această competiție este bună pentru că duce industria înainte”, a spus Li.
„Aveți o mulțime de mari producători de automobile în Europa. Chiar și în China, Mercedes, BMW, Audi și ceilalți sunt concurenți duri. Mai avem un drum lung de parcurs pentru a fi atât de puternici”, a spus Li.
Industria auto este în prezent una dintre „cele mai deschise piețe” existente și dacă Nio poate supraviețui în China, are șansa de a fi competitivă pe alte piețe, a spus el.
Li a spus că Nio se concentrează pe vehiculele electrice cu baterii, spre deosebire de celulele de combustibil cu hidrogen, pentru că el consideră că acestea sunt soluția pentru conducerea automată. „Vehiculul devine un spațiu de locuit mobil și asta funcționează doar cu o mașină electrică”, a spus el.
Planuri mari pentru Europa
Deși a refuzat să ofere obiective de vânzări pentru 2022, el a spus că în această etapă, compania este interesată în primul rând de satisfacția clienților.
„Scopul meu pentru Europa este ca Nio să fie marca cu cea mai mare satisfacție a clienților din ultimii trei ani”, a spus el.
Din punct de vedere financiar, Li a spus că Nio și-a îmbunătățit recent marja brută cu peste 20%, în ciuda provocărilor lanțului de aprovizionare.
„Suntem pe drumul spre profitabilitate”, a spus el. „Tesla a avut nevoie de 16 ani. Nu avem nevoie de 16 ani.”
Mașinile lansate de acum încolo în Europa vor fi toate construite pe cea mai recentă platformă NT2 a producătorului auto, începând cu sedanul mare ET7. Livrările ET7 vor începe luna aceasta în Europa, urmate de sedanul mijlociu ET5 și SUV-ul mare EL7 în martie.
Nio a spus că va lansa o marcă pe piața de masă, încă nenumită, spunând că relația noului brand cu Nio ar fi similară cu cea dintre Volkswagen Group și Audi și Toyota cu Lexus.
Compania intenționează să aducă acest nou brand electric de masă în Europa la câteva luni după lansarea sa în China în 2024.
De asemenea, Nio intenționează să construiască 1.000 de stații de schimb de baterii în afara Chinei până în 2025, majoritatea în Europa, pentru a deservi gama extinsă de vehicule electrice pe care va începe să le vândă anul acesta în Germania și alte piețe europene.